dijous, 16 d’abril del 2009

Nova bicifestació contra l'auto-Via Parc Nord


diumenge 26 d' ABRIL a les 11h del matí.

EiXiDA plaça de l' ajuntament de Burjassot (plaça Emilio Castellar). Anirem passant pels pobles afectats pel traçat de la Via Parc Nord (Godella, Rocafort, Massarojos, Montcada, Alfara, Vinalesa, Foios...).
FINAL Acabarem a a l'estació de metro de Meliana, cap a les 14h aproximàdament

Es tracta de la 3ª Bicifestació contra la Via Parc Nord que fem. Enguany, però, volem reivindicar també un altre traçat del Soterrament de la línia 1 de Metro per Burjassot i Godella.


I és que a Burjassot ja ha començat la 1a fase del Soterrament de les vies, que passa per dins de l'horta i desviant part del recorregut històric de la sèquia de Tormos. Es tracta de desviar les vies més enfora del casc urbà invaint zona d'horta per després ser requalificada. Tot això sota l'eufemisme del sempre aclamat soterrament.


Per altra banda, cal estar en alerta, perquè encara que semble que està tot parat, el projecte de la Via Parc Nord va endavant. De moment s'han iniciat ronda de converses amb els alcaldes dels pobles afectats.


La mobilització es fa més necessària que mai !


Esperem veure-vos a tots i a totes! pares, mares, àvies, avis, xiquets i xiquetes, nadons, les mascotes.. tot l'equip en un ambient festiu i reivindicatiu! Per l'horta, per la comarca!

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Sincerament, visc a Meliana i crec que és necessària la continuació de la CV300 i més després de veure que l'impacte que ha causat en els pobles on ja està en funcionament, no ha estat tan devastador, perquè segueix existint horta... i molta!!! Jo personalment estic cansada d'anar a València per carreteres amb molt dolentes condicions que suposen un perill per a la meva seguretat, i si optem per la nacional no arribaríem mai a València, be i del metro millor no comento res, vergonyós, un dels més cars i amb pitjor servei de tota Espanya... Crec que seria una bona solució que la carretera s'allargués fins a València però sortejant els habitatges, conec l'horta i se que es podria fer sense haver de desviar-se molt, altra cosa és que es vulgui el bé per a tots i no només per a uns. Gràcies.

Alex ha dit...

Y si en vez de fomentar el transporte privado, fomentamos la eficiencia de el transporte publico?
Puede que mucha gente vaya en coche , pero y los que no tienen coche o no quieren tener, tienen que verse sometidos al deseo de los conductores.
Esto no pasa en ninguna ciudad europea, hay que fomentar un transporte publico eficiente y no solo presencial para inaugurarlo y abandonarlo.
Me parece muy egoísta el uso del coche, por todos los problemas que este acarrea, mayor contaminación, impacto urbanístico,y demás problemas, que por ejemplo la bici, el metro y otros transportes evitan.
La carretera la pagan todos y la disfrutan unos pocos, el metro es de todos y lo pueden disfrutar todos, creo que esto es incontestable.
Ademas que existiendo ya la red lo único que hay que hacer es poner mas cantidad de trenes, si por el contrario somos favorables a la autovía estamos hipotecando nuestro futuro.
Ademas si se utilizasen mas métodos alternativos la nacional no se colapsaría tanto, pero somos muy cómodos los Valencianos, conozco casos de gente que a pesar de dirigirse al mismo lugar, cada uno coge su coche, eso es lamentable.

xav.lhorta ha dit...

Jo crec sincerament que el problema no és la carretera en si, sinò el que du associat. Perquè una nova via pot aportar sol·lucions al trànsit que ara per ara circula per l'interior dels pobles, això és evident. El que no es diu és que travessant altre eix, es deixen terrenys d'horta a ambdós costats que passen a ser solars perquè han quedat fraccionats, i per tant diuen que ha perdut el seu valor, si més no paisatgístic.

Eixe precisament és el problema del traçat de la Via Parc Nord per la zona de l'arc de Montcada (Burjassot-Godella-Rocafort-Massarojos-Montcada-Vinalesa). Es tracta d'una de les zones d'horta amb millor valor paisatgístic precisament perquè no hi ha pobles ni eixos viaris que la fraccionen. Ahí rau la seua importància i el seu valor ambiental. I una nova via suposa oportunitats d'especular per a uns quants empressaris de la capital.

Anònim ha dit...

Sí, si, eso de fomentar el transporte público está muy bien y también eso de que lo pagamos todos... precisamente por eso se pide una carretera, parece mentira que con el precio abusivo que tiene el metro de Valencia ya es hora de que mejoren el servicio, porque lo que si que es indignante es que se esté pagando un precio excesivo y no tengamos ninguna mejora, el servicio es el mismo año tras año, y el precio aumenta año tras año, así que ha llegado un punto que desplazarse en transporte público en Valencia no es efectivo ni cómodo y además muy caro, precisamente por eso muchos optamos, para ir a según que sitios, utilizar el coche, por eso creo que es necesario una solución con la CV300, ya que con el transporte público hace años que la espero y por más que manifiesto, a título personal, mis propuestas y quejas a metro valencia nunca hay respuesta, así que de momento, hasta que no decidan invertir en la comodidad de los ciudadano en las empresas de transporte público, necesitamos una solución y si eso pasa por la CV300 que así sea.
Parece mentira, mucho le queda a Valencia para que el transporte público y el uso de la bici sea como en Madrid o Barcelona, por poner ejemplos cercanos.